לתאום פגישת ייעוץ

השאירו פרטים ונחזור בהקדם

5 + 8 =

חברת עורכי דין בארי קפלן

צבע נפל מפיגום מאולתר – ויקבל כמיליון שקל

בית משפט השלום בקריות קבע לאחרונה שקבלן ראשי שביצע שיפוצים בבית בקיבוץ דן הוא האחראי העיקרי לכך שקבלן צבע שהזמין נפל ושבר את הרגל בעת מעבר מפיגום מאולתר לסולם. השופטת אלואז זערורה-עבדאלחלים מצאה כי הקבלן התרשל והפר את תקנות הבטיחות בעבודה, וקבעה כי לקבלן המשנה נגרמו נזקים ביותר ממיליון שקל.

תאונת העבודה התרחשה ב-2013. לפי התביעה שהגיש קבלן הצבע (42) נגד הקבלן הראשי, "עוידאת אוסאמה ובאסם תכנון ובניה", כשהגיע לבית כדי לבצע עבודות "שליכט" גילה שאין במקום פיגום כמתחייב. בעקבות זאת, העובדים של הקבלן הראשי אלתרו לו פיגום מעץ, אך כשעלה עליו וניסה לעבור לסולם – קרס הפיגום, הסולם החליק והוא נפל.

התובע, שפונה למרכז הרפואי זיו שבצפת, אושפז למשך 20 יום שבמהלכם עבר ניתוח לשחזור ולקיבוע שבר מרוסק בשוק ימין. לדבריו, עד היום הוא סובל מצליעה וכאבים שמונעים ממנו להמשיך בעבודתו המקצועית.

הקבלן הראשי וחברת הביטוח "הראל" הכחישו את נסיבות התרחשות התאונה וכפרו באחריות לאירוע. גרסת ההגנה הייתה כי התובע נפל מסולם משום שלא נזהר. בהקשר זה נטען כי התובע הציג גרסאות שונות וסותרות, כשפעם טען שנפל מגובה "סתם", פעם שהיה זה מסולם ופעם שמדובר בפיגום.

עוד נטען כי גם אם יקבע שגרסתו לתאונה נכונה יש להטיל עליו אשם תורם מלא כיוון שלא נזהר ולא הקפיד על הוראות הבטיחות בעבודה, תוך שהודגש כי מדובר בקבלן עצמאי.

אבל השופטת אלואז זערורה-עבדאלחלים קבעה כי למרות אי-הדיוקים בגרסת התובע, היא העדיפה אותה על פני הגרסה הנגדית, בפרט נוכח העובדה שעובדי הקבלן אישרו את הטענה לגבי ההקמה החפוזה של הפיגום. היא הוסיפה כי בין אם התובע נפל מפיגום רעוע ובין אם נפל מסולם, האחריות ממילא מוטלת על כתפו של הקבלן הראשי, שהיה בעל השליטה באתר והזמין את התובע לבצע עבודות שהצריכו כלים וציוד תקין כדי למנוע סיכונים.

בפסק הדין הודגש שהנתבע לא הוכיח שהפיגום היה תקין ואף לא הציג ראיות לכך שהיה באתר פיקוח מתאים. משכך נקבע כי פעל בניגוד לתקנות הבטיחות העבודה (עבודות בנייה) והתרשל כלפי התובע. עם זאת, השופטת הסכימה כי התובע לא התנהל בזהירות כשהסכים לעבוד על פיגום לא תקני והטילה עליו 10% אשם תורם.

באשר לנזקים נקבע כי התאונה גרמה לפגיעה תפקודית משמעותית בהתחשב בכך שהתובע עבד במקצוע שמחייב מאמץ פיזי ועמידה ממושכת. בהתאם לכך, העמידה השופטת את הפסדי השכר שלו כולל אובדן כושר עבודה על 968,500 שקל. בנוסף נפסקו לו 160 אלף שקלים על כאב וסבל, עזרה והוצאות.

לאחר ניכוי אשם תורם ותגמולי ביטוח לאומי של כ-831 אלף שקל, חויבו הקבלן וחברת הביטוח לשלם לתובע פיצויים של 184,637 שקל בתוספת 43 אלף שקל עבור הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד.

לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן

  מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

אם ובתה נפגעו בתאונת דרכים – הפניקס תשלם כ-600 אלף שקל

אם ובתה נפגעו בתאונת דרכים – הפניקס תשלם כ-600 אלף שקל

המחלוקת בין הנפגעות לבין חברת הביטוח עסקה בהיקף הנזק שנגרם להן. בית המשפט מצא שהנכויות שלהן בעלות השלכה תפקודית ופסק להן פיצויים על הפסדי שכר ואובדן כושר, עזרה, הוצאות רפואיות וכאב וסבל

דילוג לתוכן